marți, 13 octombrie 2009

Vorbele de bine

Vorbele de bine

( textul este inclus în volumul " Literatură populară chineză contemporană ( I) " Editura Pastel Braşov, 2008 traducere: Maria Bălaşa)

Era odată un om sărac, care spunea tot timpul despre bogătaşi că sunt oameni răi. Într- o zi, un bogătaş îl întrebă:

- Sunt bogat şi nu pot pricepe: de ce spui că nu sunt un om bun?

Săracul îi răspunse:

- Tu ai bani. Sunt ai tăi şi doar n- o să mi- i dai mie degeaba, deci n- am de ce spune că eşti bun.

- Bine, uite, îţi dau bani. Tot mai spui că sunt rău?

- Banii pe care mi i-ai dat sunt puţini, aşa că tot nu pot spune că eşti bun.

- Da?! Uite, îţi dau jumătate din ce am. Şi- acum ai să spui că nu sunt bun?

- Exact, fiindcă acum sunt egal cu tine, deci n- am de ce spune că tu eşti bun.

- Eei ! Să zicem că- ţi dau tot ce am. Ai să continui să spui că nu sunt om bun?

  • Când o să- mi dai tot ce ai, eu am să fiu un mare bogătaş, iar tu un

prăpădit de sărăntoc, aşa că tot n- am să pot spune că eşti bun.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentaţi AICI

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.