marți, 20 octombrie 2009

Porcul si vaca

Porcul şi vaca

Un bătrân bogătaş, auzind că lumea spune despre el că este zgârcit, îl întrebă într- o zi pe
un prieten al său:
- Oare de ce spun oamenii că sunt un zgârie- brânză? Ştiu cu toţii fără îndoială că după
ce mor averea mea va fi folosită în scopuri de binefacere. Asta cu siguranţă înseamnă generozitate, aşadar de ce se spune că sunt zgârcit?
- Ei, zise prietenul, drept răspuns, îţi voi spunea povestea cu porcul şi vaca.
Într- o zi, porcul ,supărat, a- nceput să- i reproşeze vacii:
- Toată lumea te laudă! Ba că eşti bună şi blândă, ba că le dai de toate: lapte, smântână,
brânză. Eu le dau mult mai multe: muşchiuleţ, jambon, ceafă, piftie, slănină şi câte şi mai câte ! … Cu toate acestea, nimeni nu mă iubeşte şi nu- mi recunoaşte nici un merit!
Vaca se gândi un moment, după care răspunse:
- Eu le dau oamenilor lucruri de care au nevoie cât trăiesc. Poate de aceea …

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentaţi AICI

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.